pondělí 12. srpna 2013

Svéráz srbského rybolovu - díl první

Tak jsem měl opět možnost vyrazit jakožto součást národního týmu na Evropský šampionát ve W40k. Tentokrát se celá monster akce konala v srbském Novi Sad. Musí se nechat, že to měli moc pěkně podchycené, snad jen obědy mohli být trochu chutnější, ale berte to tak, že jsem hajzlík nevděčný.

Na místo jsme dorazili ve čtvrtek v podvečer. Kapitán a zbytek týmu dohrával single turnaj a musím říct, že fakt nechápu, kde na to berou sílu. Šest her v angličtině mě bez debat vyšťaví na dlouhou dobu a oni jdou do nášupu...

Ale pojďme k vlastnímu hraní. Samostatný článek se bude zaobírat mojí armádou, hlavně tedy po modelové stránce. Tady jen zmíním, že to nebyla zcela ideální varianta. Hordovou gardu nejspíš nikdo jiný na ETC neměl. Naše idea byla, že vznikne jen těžko zničitelný útvar, který vydrží takřka cokoliv. Je pravda, že když jme to v květnu stavěli, tak se nám ani nesnilo o tom, co všechno dovedou Tau....
Každopádně má tenhle build slabinu v no cover zbraních a s těmi se teď roztrhl pytel. Retrospektivně se ukazuje, že cesta letadla plus artilérie by byla lepší. Ale i přesto mám pocit, že to byl dobrý držák. Čemuž teda hodně pomáhal fakt, že jsem se jen jednou dostal naší chybou do špatného páru.

Pátek, první bitva. Team USABrad “The Tool” Chester, Space Wolves

Na drop podový alfa strike BEZ long fangů jsem byl zvědavej. Už jsem měl malinko otestováno, že budu mít velké ztráty, ale jsem schopen první nápor ustát a pak vlky pobít. Ale amíci definitivně nejsou žádná ořezávátka...
Hrálo se na čtvrtky, BGNT, pět objectivů, kde jsem rozmisťoval dva a já musel začít hru. To je vždy při hře na objectivy nevýhoda. S ohledem na fakt, že měl v jednom z podů šest combiflamerů, tak jsem musel deployovat roztažený ochranný kordón. Což zmírní ztráty, ale také to má výrazně menší palebnou sílu.

Ten velký kámen uprostřed bojiště mě bude mrzet celou bitvu.
 V prvním kole samozřejmě nemám na co střílet, takže jen ještě víc rozvinu formaci.
Uprostřed ruiny pořád stojí lord komisař. A mě pořád nedochází, že ten koridor fakt nemá 24 palců.
V prvním kole dopadne pět DP. Čtyři v podstatě na místo, jeden to odnese hodně daleko. Ve chvíli, kdy z podu vyleze první priest, tak mi dojde, jak špatně jsem postavil svého warlorda.
Černý pod i jeho obsah je mimo, ostatní vlci se do mě pustí.
Jaws jsou seslány, já je neodrazím a začínám testovat iniciativu. Naštěstí je štěstíčko nakloněno hlupákům a já ztratím jen Senior Officera, což je nemilé, ale v porovnání s případnou ztrátou komisaře je to drobnost. Boltery štěkají, ale vše mám rozumě uklizené v coveru a vlci nezískají FB.

V mém kole přiletí vendety a za kamenem se objeví Marbo. Pobiju do posledního jedny huntery a následně ustřílím i priesta. Z dalších hunterů je utíkající trojička, plazma wolf guard ztratí dva a jsou zalehlí pod demo chargem, bohužel nezníčím pod. Celkově zabiji asi patnáct vlků.

Lord Commisar se poučil a fofrem se stáhne výraně víc do týla. Podruhé už by uhnout nemusel.
Bradovi nepřijde plamenometný tým a on tuší, že moji línii neprorazí. Tak pod s priestem hunterama a další wolf guardu posílá do levého rohu zabrat objectiv. Třetí pod dál zahušťuje zeď ve středu. Vcelku je mi už jasné, že to bude můj kámen úrazu. Vlci tam schovávají trosky poníčených čet, kteé skórují a já na ně nevidím (DP s vlepeným vnitřkem je totiž ale sakra neprůhledná záležitost. A mě se fakt nedaří je rozbít.
Další útočníci
Plazma WG dopadl pěkně za vendetu a mjí dost plazem aby ji poslali do pekel. Living Lightin naštěstí není seslán.
Levý roh je jasný, tam to mám daleko a je tam moc protivníků. Na střed se přes impassable terrain a pody nedostanu, nebo aspoň ne hnedka. Takže plamenomety dobudu pravý roh a blobama dojdu na středové dva. Moc vlků nevidím, ale opět jich další desítku pošlu do Valhaly.

Příprava útoku na pravý roh
Dorazí plamenomety a menší blob je náhle o víc jak dvacet gardistů slabší. Takže ho spíš stahuji, v cca desíti se na útok na středový objectiv moc necítím. Velký blob musí zlikvidovat plamenometčíky, což je prostě jen další zpomalení postupu.
Při útoku na roh si sedám s vendetou, ale nějak se mi nedaří trefovat a hunterů zůstane víc než je zdrávo. 
Střed je z mé strany opět vyčištěn, ale blob je pořád ještě moc daleko.
Ale naštěstí se nedaří ani Bradovi a šest krakových granátů dá jen jeden glanc.
Pak příjde mé předposlední kolo a upálím veěkerý odpor v pravém rohu.

Na středu je asi osm vlků ze čtyř jednotek, ale nemám s tím moc co dělat. Vendety to jen ozobávají a mortar se netrefuje.
Brad posílá jednoho zbylého marináka aby mi zpomalil postup k objectivu za zítkou. Vlka zabiji a pak assaultem popojdu do kontestící vzdálenosti. Ale nehodím dost a mám jen asi dva gardisty dstatečně blízko. Ty dva, které další kolo Brad s přehledem zabije.

Zakončování hry je velmi důležité
Je konec hry a prohrávám ji na objectivy 2:3. Mám FB, Brad má LB. Na ztráty jsem na tom krapet lépe já, ale není to nic dramatického. Bodově je to 8:12 a s Američany prohráváme.

To be continued...

Žádné komentáře:

Okomentovat