čtvrtek 15. srpna 2013

Svéráz srbského rybolovu - díl třetí

Náš propad pelotonem se zastavil u Slovinska. Obecně nemluvný Goran už jen syčel a bylo na něm vidět, jak je nešťastný. My, obyčejní grunti, jsme byli překvapivě veselí. Mě osobně měla ale veselá nálada rychle přejít. Goran mě chytil za límec a vyhodil jako prvního defendera. A šup, je to tady, jdu lovit HomoRyby.

Sobota, druhá hra, Team SloveniaKlemen "Ibz" Ponikvar, Tau + Eldar

Dvoje Brodesuity, dve rybotydy a Eldrad, který si to No Cover kouzlo samo losne. No super. To je tolik strelby, ze by to vymazalo dve moje armády. Je jasný, že tohle prohraju, jen je otázka, jak moc se mi podaří protivníka občurat. Normální hrou nic nezmůžu, tak ho musím zmást.
Je krátký deploy, takže se mi nepovede couvat. Nebude kam. Je relic, pro ten nemá cenu jít. Pak máme po objectivu v deploy, to už je lepší. Soupeř má jen čtyři pidijednotky, které umí zabírat.
Prohraji hod o výběr strany, takže jdu tam, kde je méně los blocku. Naštěstí ale vyhraji hod o začátek a nechám protivníka začínat. Má sice toho elfího kašpara, ale aspoň budu dohrávat.
A abych soupeři udělal v hlavě peklo, tak jsem udělal naprosto neočekávatelnou věc. Posadil jsem Aegisku do druhého rohu, než je objective. Klemen na mě kouká, jak na debila a ještě se ptá, jestli jsem si všiml, kde je marker. Zatvářím se jako zpráskanej pes a říkám, že prostě nemám šanci, že to nemá vůbec cenu, že budu jen šetřit body (tímto děkuji Velkému bratrovi za všechnu tu neskutečnou inspiraci). Klemen pokývá hlavou a deployne se kolem svého obj.
Já jdu většinou za Aegisku, mortary schovám za malý los block a malý blob a jednoho poručíka šoupnu do rezerv.
Eldrad na to kouká a že se mu to jako nezdá. Tak přemístí čtyři jednotky a frčíme.


Jak to tam měří, tak tam přesouvá jedny BS. Já už mám připravenou krabici na ztráty.
Slovincova kola jsou monotónní. Nějak se pohne, strašně mě zesmaží a pak někam odskočí. Má tolik střelby, že je z toho až nešťastnej, kdy neví, čím kam střílet.
Já odendávám modely lopatou a zaměřuji se na jedinou věc. Zabít nebo zahnat mu troopy. To se mi docela daří, k relicu nakonec dojdou jen dva FW, ale Dire Warrioři se schovají za los block a mé mortary umřou příliš brzo.
Dvoji soupeřovi FW se schovávají v té ruině. Pálím co to jde, stejně o ty gardisty příjdu.
Klemen až tak zkušený hráč není a se vzdálenýma BS vylézá z baráku. Tím mi umožní přiletět vendetama na devět palců od nich a ignorovat představené dronu. Je čas udělat pápá... utíkající drony se nejen že zastaví palec od kraje stolu, ale ještě mi ve fall backu zastřelí jednu vendetu!
Platoona a Marbo jsou zdrženi vysílačkou.
Třetí kolo Tau, to co je na tom šedivém kopci jsou mrtvoly.
Slovinec má docela kliku na zastavování utíkajících troop a mě dochází střelba neskutečnou rychlostí.
Ve třetím kole obsadím druhým blobem objectiv a Klemen pochopí, jak to teda budeme hrát.
Využívám nepřesného postavení právých BS s etherálem. Jsou mimo les a tak si tam vyšoupnu Marba. Jeho demo charge by musel přes etherála LoS! přímo do BS, což by pro mě bylo krásné. Bohužel rybotýda s interceptem vidí úplně všude a kam nevidí, tam dostřelí SMS. Hmmm, jdu do risku a zkusím ulovit červené ryby. Intercept štěkne a já potřebuji 3+ na cover. Hodím jedničku.... schade....
Jak je ta plechovka plzně, tam se Marbo objevil.
Long story short, podařilo se mi zastřelit ty dva FW, co to dotahli k relicu. Daří se mi držet můj objective. Nevyšly plamenomety na jeho DW u objectivu, ale aspoň jsem tam zachytil LB. A nějakou haluzí (teda spíš soupeřovou nedůsledností) mi žije Lord komisař. Takže na vše je plichta, jen to projíždím na FB. A pak na takový detail, že jsem přišel o skoro polovinu armády. Ale sčítnem to a stále držím 7 bodů. Proti homorybám je to velké morální vítězství.
A tým jinde skóruje výrazněji a tak konečně prorážíme vlny a máme výhru.

Do sprch jdeme s informací, že ráno nás čekají Nor(k)ové. Což bude velmi veselé. Hlavně proto, že v týmech jsou naši dva krajani Bjorn Křečkovsonn a Leif Čendovsonn. Je jasné, jaké psychické peklo by nás čekalo, kdybysme proti nim rupli....
Tým se přetahuje o to, kdo vyrazí na Křečka a kdo na Čendu. Já nechci ani jednoho.

Norové ale mají listy docela odladěné, respektive nějak se nám moc nedaří vymyslet dobré párování. Jdu na stůl jako druhý a berou si mě jejich assaultní démoni.

Neděle první hra, Team Norway, Rafal Wierzbicki, Daemon of Chaos

Hrajeme diagonálu a Scourging. V téhle bitvě na mě tvrdě dopadá fakt, že nejen, že jsem proti takovéhle armádě ještě nehrál, ale já ji ani neviděl. V rychlosti si přečtu, co ti rejnoci dělají a mylně usoudím, že mě bude chtít přelétávat.
Druhý problém se ukáže v tom, že scourging nemám natrénovaný (blbě rozmístím žetony) a navíc jeho rejnoci bez problémů scorují a vendety ne (ETC upřesnění).
Rejnoci vyráží do útoku
Je supr že nezačínám, ale budu mít na střelbu jen jedno kolo. Rejnoci se všichni připravují na charge a maji turboboost, takže 4+ cover. Stavěl jsem to tak, aby mě takřka nemohli ťuknou přeletem.
Nastává moje kolo a dvakrát FRFSRF. V první salvě přes sto výstřelů sundá celé dva rejnoky (WTF!?) a druhá parta z červených sundá tři.
Víc mě štve moje těžká strategická chyba, viz následující obrázek.
Tam, jak má Rafal ruku (právě tam přesouvá rejnoky), tak tam mělo být malé velení a chránit mi bok. Suck :(
Rafalovo (je to Polák žijící v Norsku) druhé kolo a supercharge.
Malý blob umře za tři fáze. Velký blob drží až do úplně poslední fáze, kdy zůstane zraněný Lord Komisař v challenge (neni schopný zabít tzeench heralda) a nesloží stubborn na 10. Tak takhle by to teda nešlo! Navíc pak posledních pár rejnoků hodí pěkně 6 na konsolidaci a doběhnou konsolidovat můj objectiv. Ale to předbíhám.
Jatka začínají
Hrozně mě svačí tabulka chaosu. Přicházím o FB a ztrácím neskutečné množství HWT. V kritické bojové fázi dostanou démoni +1 k IS a podobně. Tyhle náhodný efekty mě fakt nebavěj.
Kavalérie je tu, je na čase něco dělat
Paradoxně nemám pořádně do čeho střílet vendetama. Takže vypnu Portaglyph a naletím si na nesmrtelné Soulgrindery. Off you go! Bez coveru jim to moc nejde a jeden mizí.
Kairos ukazuje, že kromě toho, že je nesmrtelný, tak i něco umí a opanuje mi jednu vendetu -> střela na druhou, evade a pfuuuu, save.
Jak máme hrozně moc dlouhé boje tak nám to dlouho trvá. Končí třetí kolo a já pomocí Marba a plamenometů obsadím většinu cenných objectivů. Je to na vážkách, jestli jít do čtvrtého kola, kvůli času. Ale byla by to na Rafala ale děsná sváča, tak požádáme rozhodčího o nastavení času. Ve čtvrtém kole Kairos vyřeší jedny plamenomety a já jak imbecil DVAKRÁT za sebou blbě pohnu plamenometama, takže nemůžu střílet na dva scorující plaquebearery. Na co sem jako myslel?
Ale Rafal mě trumfuje a zapomene pohnout dvě jednotky a vystřelit třetí = objectiv, LB a přeživší vendeta pro Jindru. Nervy máme oba nadranc. Velmi veselá chvilka nastává kdy Vendeta dá druhému Grinderovi imobilizaci. Kairosovi se to z nějakého důvodu nelíbí (fakt nevím proč) a kostku mi přehodí. Grinder zmateně rozhodí démonické paže. Asi tak na šedesát metrů daleko. Well played!
V mém kole doráží druhý blob a Komisař to neustojí.
Jdeme počítat a dopadne to dobře. Udržel jsem 9 bodů a máme to. Neseme si Norčí kožich a Goran už tolik nesyčí.

Moc chceme domu přivést dvě výhry a remízu (nebo výhru, se ví). A potřebujeme trochu toho štěstíčka na protivníka. Jsou tam týmy, kde by to učitě šlo. My vyfásneme Ukrajinu. Tak tam to jako nejde :(
Připravujeme párování a je to peklo. Mají to dobrý, nemáme žádné dobré matchupy. Goran říká, že už je to jako dobrý, že si máme pěkně zahrát. Pak nám rozdá takové bílé pásky s červeným flekem. Nevím, co s tím, zavážu si aspoň oči, ať se na to nemusím dívat.
Navíc, ukrajinský tým sice obsahuje hráče, kteří jsou příjemní, ale není jich moc. A pak jsou tam fakt divný lidi. Třeba jejich kapitán...

Neděle, druhá hra, Team Ukraine, Dmytro (Krondor) Lekhno (CAPTAIN), Grey Knights + IG

Deploy je na čtvrtky a hrajeme Kill Pointy a po objectivu ve středu neobsazených črtvrtek. Hmm, KP proti deatstáře deseti paladinů. To je fér. Jsem vysmátej jak lečo, protože je fakt vymalováno. Celý tým se defakto veze. Krondor (ano, tak se mi představil) moji náladu asi nechápe a tváří se jak kakabus, pořád si stěžuje a vůbec, hra je to zábavná jak jízda na ukrajině v pět ráno do chemičky. A rudé kostky se srpem a kladivem tomu dodávají velmi nechutnou atmosféru. Z prořídlého arzenálu vytahuji herní strategii: "Nemůžeš-li soupeře porazit, unuď ho!".
Ale nemám k tomu moc příležitostí, Krondor tohle umí lépe. Jeho deploy trvá 15 minut. Položí jednotku paladinů s Coteazem na hranu deploye. What a strategic genius!


Taky vidím, že ten komisař není moc pěkně postavenej. Ale to bylo jediné místo, kde jsem mohl dobře poskytovat Ld10.
Krondor začíná (proti letadlům já vždy rád jako druhý :) ) a na pohyb pěkně 1 a 3, na run pak 1 a v kouzlení perily. No, tak to je hezké otevření, jen tak dál.
V mém kole lehké otevření formace (taky umím hodit 1 a 3), pak nějaký run, ale snažím se držet od paladinů co nejdál. Pak spočítám autocannony a zastřelím jednoho palachu. OK.
Čím později dojdou, tím lépe.
Nějaká pokročilá práce s vysílačkou a je tu jedna vrána a obě chyméry. Jednu zaparkuje do ruin naproti mě? Pročpak to?
Chyméra je v ruině za ocasem vrány.
Paladini se posunou o další dva palce a Coteaz je na poslením životě. LOL, někdo mi musí děsně držet palce.
Vrána samo zaparkuje co nejblíže k devítipalcové hranici od komisaře. Chvíli se přetahujeme s metrem a pak se domluvíme na 4,5 vojáka před komisařem. Což v reálu funguje tak, že já si myslím, že pět a po odendání prvních čtyř mi Krondor vysvětlí, že jsem se domluvili na čtyřech. No co, hádat se nebudu, on je stejně trubka, že nedal focus fire... Poslední voják před komisařem je obvzlášť tuhý a dá asi pět 4+ coverů. Bohužel stejně mě čekají 3S6 rány na komisařovi. Třetí LoS! nesložím. Ale dám 5+ invul a ptám se, co tam má dál. Nemá nic, jen kyselej ksicht.
Nedám ti FB, nedám!
Já dostávám dvě vendety a Marba a rezervní blob pro objective. Nějaké bezpečnostní pohyby, abych snížil šanci, že druhé vráně to vyjde.
Tuhle hru házím moc pěkně, někdy i dost slimákovsky. S jednou vyjímkou. Netrefuji se s vendetama. A když se trefím, tak nezraním. A když zraním, tak nepřítel sejvne. Takže dvěma vendetama sundám jeden hull point z vrány. To mě bude ještě bolet. Vše co může střílí do chyméry a nakonec ji dorazí Marbo. Mám FB a Marbo už do konce hry zůstane schovaný za zdí.
Kluci u objectivu najdou Skyfire Nexus.
Vrána pořád na stole. Holt nemůžu mít všechno.
Krondorovi nepříjde vendetí letka, ale i ta jedna vrána stačí s pomocí několika psycannónů sundat vendetu. Plamenomety se zabijou.
Jinak se nic moc neděje.
Mě přiletí třetí vendeta a přeživší uteču. Pořádně nemám kam vyhodit paragány a tak je nechávám na palubě. Asi je to chyba. Vše co může pálí do vrány, ale stejně tu čůru nezabiju. Velký blob dělá neskutečné kongo. V pátém kole bych si mohl vyběhnout na objectiv. Krondor pořád odbíhá "hlídat" svůj tým a tak nám šesté kolo nehrozí.
Prostě ji nesundám
Ve čtvrtém kole přiletí vendety a je mi ukázána letecká nadřazenost. Pět penetrací z šesti výstřelů! Z plamenometů přežijí dva! Paladini konečně dělají to, co by měli - vyrábět KP. Coteaz je statečný a nakouzlí jim přehozy. Následně dostanu 14S7W a dalších pět ze stormbolterů do jedněch platiček. Zalehnu a zvesela si hodím 14ti a pak pěti kostkama. Běžně umírám na každý třetí instant. No tak teď ani jedna jednička a Krondor vypadá jak nakládačka. Neskutečně se bavím. Tak strašně mu to přeju.....
Vendeta - nedáš, dostaneš!
Poslední vendeta přiletí a ta konečně jednu vránu sundá. Posádka se zabije. Mám velmi důležité další dva KP. Roztahuji se, ale ještě se držím v krytu.
Krondor asi deset minut posouvá vendetama tak, aby vyšťouchal moje modely dost, aby našel místo. No budiž, těhle deset minut ti bude chybět. Z těch vendet už nikdo nevyleze...
Paladini by rádi aspoň LB a tak místo střelby run (na assault by musel dát asi 11 do coveru). Další jednička a na LB to nevidím. Přiletivší vrána bez zaváhání sundá moji vendetu, ach jo... na KP prohraju.
Za celou hru jsem ztratil jen jeden autocannon. Neuvěřitelné.
Moje poslední kolo, doběhnu si pro LB. Kongo na objective nevyšlo, ti Paladini to tam solidně hlidali. Tak aspoň na 12 palců a FRFSRF do paladinů. Jeden oslepne za 2W a je hotovo.
Dohranné páté kolo a do konce time limit 6 minut. Krondor něco kvičí, ale rozhodčí je rozumný. Cesta do Kijeva je přeci jen dlouhá a chlapík by měl už vyrazit. V bitvě, kde jsem myslel, že fest rupnu vyhrávám a přináším 12 bodů. Podobné zázraky se dějou i na jiných stolech. Grigorij, který hrál proti třem drakům taky vyhrál. Nechápu.... Ale nestačí to. Do remízy nám chybí asi tři body. Je to škoda, ale je to asi tak o třicet nahraných bodů víc, než na kolik jsme se pasovali. Hodně husté kolo.

Trochu mě mrzí systém bodování, kdy jsme ve třech prohrách ze čtyř byli jen malinký kousek od remízy. Na umístění to ale nemá vliv. Jsme 23. z 28. Pro mě je důležité, že mám konečně pocit, že jsme hráli dobře. Jasně, jsme jiná liga než Němci, Poláci, atd. Ale letos jsme prostě neměli moc dobré listy, na to jsme dojeli. Těším se na další pokračování, doufám, že se opět nominuji do týmu.

Toto je konec reportu, až se vrátím z dovolené, tak ještě přibude článek zaobírající se samotnou armádou.

1 komentář:

  1. pekne napsane, mistama jsi tam predvadel peknou show a nektere vyrazy protivniku bych rad videl ;) gj

    OdpovědětVymazat